party

igår var jag alltså på militärparty. det var i tyresö och tog kanske totalt två timmar för mig att ta mig dit. :( när man hade gått av bussen skulle man gå ganska långt och väldigt krångligt och jag fick det bara förklarat över telefon,  hmm. som tur var såg jag tre tjejer med militärutstyrsel som gick av vid samma station som jag. inte så chockerande kanske visade det sig att de skule till samma fest som jag och till man stora lycka hade de en karta, yes!
det var en hyrd lokal så den var ganska stor och det kändes som att där var färre folk än det i själva verket var. det läskiga var att alla andra verkade känna varandra (förutom jag då, som bara kände h). men efter ett tag började jag snacka med lite folk och de var alla väldigt trevliga. det visade sig att en tjej där bodde en gata bort från mig och har gått i min pararellklass på mellanstadiet, haha. hon var hur trevlig som helst så vi bytte nummer och bestämde oss för att vi måste ses. vi bor ju trots allt löjligt nära varandra!

en historisk händelse har inträffat; för första gången i mitt liv har någon frågat om jag verkligen är svensk. en kille tyckte att jag hade ryska drag, med mina ögon och kindben. hih hoh hah. en rysk modell då hoppas jag! ;P

det var en liten mysfest och en lyckad kväll! det enda jobbiga var att jag var tvungen att försöka hitta till busshållsplatsen själv och ja, det kändes i princip som mission impossible. men jag lyckades faktiskt hitta dit utan att gå vilse en enda gång och jag hann med bussen som bara gick en gång i halvtimmen. yay! jag var tvungen att byta buss vid gullmars, as usual, och hade en timmes underhållande bussfärd framför mig och självklart fanns det ingen sittplats, jippie! :( efter kanske halva vägen lyckades jag i alla fall smyga mig ner på stol i mitten av bussen där det inte finns några fönster. jag tänkte att jag lika gärna kunde försöka sova när det ändå skulle ta 100 år att åka hem plus att jag var hyfsat trött. jag hade aldrig någon aning om vart jag var eftersom jag inte såg någonting där jag satt. av någon anledning kände jag plötsligt på mig att det var något som inte riktigt stämde så jag ställde mig upp, och mycket riktigt... jag hade åkt tre hållplatser för långt. åååh! det var verkligen iskallt ute och jag skakade som ett asplöv när jag gick hem. det blåste och jag kunde lika gärna ha gått utan kläder, så kändes det i alla fall. runt kl. 4 var jag hur som helst hemma och trött. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vilket äventyr! vad klädde du ut dig till?

2008-02-03 @ 16:46:24
URL: http://wannabepretto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0