jag är så korkad men jag har tur

veckan innan lovet skulle man hålla ett argumenterande tal på svenskan som en del i nationella provet. jag sa att jag hellre ville ha mitt efter lovet (man fick välja) eftersom jag har scenskräck och behöver öva ordentligt. imorse när jag skulle åka till skolan och läste någon artikel i metro klickade det plötsligt till i min slöa hjärna; "men vaah? onsdag imorgon? svenska! ey? svenskatal?" mycket riktigt. jag har dock inte skrivit en bokstav, inte ens kommit på ett ämne. har jag haft tid på mig? mjo, litegrann... sisådär HELA LOVET!! jag är så korkad! jag dör! så typiskt mig! hur som helst, när jag kom till skolan såg jag att jag hade fått ett mail och vad stod där jo; att svenskatalen som skulle ha varit på onsdagen är flyttade till på torsdag, tack vare en lycklig slump. halleluja! ibland har jag löjligt mycket tur. nu innebär det att jag inte har någon svenska på onsdagen, slutar kl. 12.10, och istället kan skriva svenskatal, plugga matte, läsa animal farm till caset och piffa till mig eftersom jag (lämpligt nog) ska på studentskiva mellan kl. 21-02 samma dag. hmm... och filosofi/svenskaseminarium och svenskatal dagen efter. kommer gå bra. hah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0