sommarjobb

yes! jag har fått sommarjobb. vilken chock! :D jag ska jobba som dagisfröken halva juni och en liten del av juli. fruktansvärt schyst måste jag säga. både den period och yrkeskategori som jag valde i första hand. jag som alltid har funderat över vilka töntar det är som roffar åt sig alla kommunjobb (inga jag känner i alla fall). jag har t.o.m. övervägt om det där med kommunjobb kanske är något som de bara hittar på för att framstå som generösa och att de sedan skickar "tyvärr"-brev till alla som sökt. men ack så fel jag hade, alltså hjälp. hoppas att jag klarar av att vara lek-tant för några veckor. min pappa var något av en glädjedödare när jag fick nyheten; jag tjöt "aaah! jag har fått sommarjobb!! på dagis", då svarde han "ah kul. men du gillar väl inte barn?". alltså va!? jag har t.o.m. praoat på dagis. jag har aldrig någonsin sagt att jag ogillar barn. att man inte kastar sig över varenda okänd unge man ser behöver inte betyda att man inte gillar barn, skulle snarare se det som något positivt då jag tycker att det, och samma beteende gällande hundar, är lite smått obehagligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0